GALERIA
Dla mamy!
- [2]
- [3]
- [4]
- [5]
- [6]
- [7]
- [8]
- [9]
- [10]
- [11]
- [12]
- [13]
- [14]
- [15]
- [16]
- [17]
- [18]
- [19]
- [20]
- [21]
- [22]
- [23]
- [24]
- [25]
- [26]
- [27]
- [28]
- [29]
- [30]
- [31]
- [32]
- [33]
- [34]
- [35]
- [36]
- [37]
- [38]
- [39]
- [128]
- [129]
- [130]
- [131]
- [132]
- [133]
- [134]
- [135]
- [136]
- [137]
- [138]
- [139]
- [140]
- [141]
- [142]
- [143]
- [144]
- [145]
- [146]
- [147]
- [148]
- [149]
- [150]
- [151]
- [152]
- [153]
- [154]
- [155]
- [156]
- [157]
- [158]
- [159]
- [160]
- [161]
- [162]
- [163]
- [164]
- [165]
- [166]
- [167]
- [168]
- [169]
- [170]
- [171]
- [172]
- [173]
- [174]
- [175]
- [176]
- [177]
- [178]
- [179]
- [180]
- [181]
- [182]
- [183]
- [184]
Najważniejszy w każdym działaniu jest początek.
Platon
Nasza świetlica
Do grupy świetlicowej są przyjmowani uczniowie, którzy muszą dłużej przebywać w szkole ze względu na dojazd do szkoły autobusem lub czas pracy rodziców. Rodzice ubiegający się o przyjęcie dziecka do świetlicy wypełniają „Kartę zgłoszenia dziecka do świetlicy".
Mając na względzie dobre samopoczucie świetlików i potencjał drzemiący w dzieciach, zostały zmodernizowane pomieszczenia, w których uczniowie spędzają czas przed lekcjami lub po zakończonych zajęciach. Oprócz dotychczasowej sali, w której mieści się główna świetlica, zaadaptowana została sala zabaw, tzw. Mała świetlica W pierwszej sali spędzają czas uczniowie klas III – VI, natomiast w drugiej pierwszo- i drugoklasiści. Obie sale świetlicowe zostały zaadaptowane w taki sposób, by zaspokoić wszystkie potrzeby uczniów. Wyposażone zostały w nowy sprzęt zabawowo-rekreacyjny, pomoce dydaktyczne, funkcjonalne meble, sprzęt multimedialny i kolorowe dywany.
Praca opiekuńczo-wychowawcza odbywa się zawsze z tą samą grupą dzieci, którą opiekuje się codziennie ten sam wychowawca. Sprzyja to dobremu poznaniu dzieci, nawiązywaniu z nimi bliskich relacji, wprowadzeniu zasad i konsekwentnemu ich przestrzeganiu. W ostatnich godzinach pracy świetlicy obecnych jest zawsze dwóch wychowawców, aby zapewnić wszystkim uczniom bezpieczeństwo w trakcie odwozu dzieci autobusem szkolnych i odbioru dzieci przez rodziców.
Chcąc pomagać we wszystkich procesach rozwoju dzieci, wychowawcy świetlicy podejmują współpracę przede wszystkim z wychowawcami klas, rodzicami dzieci, pedagogiem szkolnym, biblioteką szkolną, oraz szkolną pielęgniarką.
Cele i zadania Świetlicy Szkolnej
Głównym celem świetlicy szkolnej jest właściwa organizacje czasu wolnego dzieci przed i po zajęciach lekcyjnych.
Do zadań naszej świetlicy należy:
- zapewnienie dzieciom zorganizowanej opieki wychowawczej,
- kształtowanie właściwej postawy etyczno- moralnej, wyrabianie osobowościowych cech charakteru takich jak: pracowitość, uczciwość, zdyscyplinowanie, kształtowanie nawyków kultury osobistej i współżycia w grupie,
- wdrażanie dzieci do samodzielnej pracy umysłowej, organizowanie zespołowej nauki, utrwalanie wiadomości szkolnych oraz udzielanie pomocy uczniom mającym trudności w nauce,
- rozwijanie uzdolnień i zainteresowań intelektualnych, artystycznych i technicznych dzieci,
- przygotowanie do właściwego spędzania czasu wolnego, wyrabianie nawyków kulturalnej rozrywki, sportu i zabawy oraz pobytu na wolnym powietrzu,
- kształtowanie nawyków kulturalnego zachowania się w domu, szkole i w swoim środowisku.
Nasze zajęcia
Świetlica proponuje wiele zajęć, które zapewniają wszechstronny rozwój wychowanków oraz realizację funkcji świetlicy.
Prowadzone są zajęcia muzyczne, czytelnicze, taneczne, informatyczne, ruchowe, zajęcia z zakresu bezpieczeństwa i zdrowia. Uczniowie aktywnie uczą się, w jaki sposób asertywnie rozwiązywać problemy i konflikty między kolegami.
Wśród form pracy z dziećmi proponujemy:
- zajęcia kształtujące i rozwijające sprawność fizyczną, zajęcia na wolnym powietrzu: wycieczki, spacery, zabawy i gry,
- zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia dzieci: zajęcia plastyczne z wykorzystaniem różnorodnych technik plastycznych, zabawy z papierem z elementami origami, zajęcia czytelnicze, taneczno-muzyczne, komputerowe,
- zajęcia integrujące grupę, gry towarzyskie, planszowe, zabawy ruchowe z elementami zdrowej rywalizacji, które ułatwiają kontakt z innymi dziećmi i sprzyjają integracji całej grupy,
- zajęcia uzupełniające, kompensujące braki w kształtowaniu poszczególnych umiejętności i zdobywaniu wiedzy,
- zajęcia usprawniające komunikację, które pomagają dzieciom w uświadomieniu barier komunikacyjnych i ustalają reguły pracy w grupie,
- zajęcia rozwijające twórcze myślenie, kształtowanie umiejętności wykorzystania, zastosowania zdobytej wiedzy w praktyce, gry i zabawy dydaktyczne,
- konkursy, imprezy, zajęcia okolicznościowe angażujące dzieci w przedsięwzięcia umożliwiające reprezentowanie świetlicy i szkoły w środowisku.
Nasza świetlica szkolna oprócz funkcji opiekuńczej, wychowawczej, edukacyjnej i społecznej pełni także rolę terapeutyczną poprzez wykorzystanie bogatego systemu gier, zabaw grupowych i ćwiczeń pozwalających dziecku na lepsze funkcjonowanie w społeczności szkolnej i świetlicowej, jest także miejscem, gdzie dzieci mogą odpocząć i zrelaksować się po zajęciach lekcyjnych.
DLA RODZICA
Założenia organizacyjne obowiązujące w świetlicy szkolnej
- Uczniowie mogą korzystać z opieki w świetlicy codziennie w godz. 5.45-16.00.
- Zapisy uczniów do świetlicy odbywają się na podstawie kart zgłoszeń, które wypełniają rodzice.
- Do świetlicy szkolnej może zostać przyjęte dziecko, którego rodzice/opiekunowie prawni pracują oraz dzieci dojeżdżające do szkoły autobusem szkolnym.
- Dzieci zapisane do świetlicy szkolnej przyprowadzane są i odbierane osobiście przez rodziców/ opiekunów.
- Rodzice/ opiekunowie ponoszą odpowiedzialność za dziecko, które zostało przyprowadzone do szkoły, a nie zgłosiło się do świetlicy.
- Nie podlega opiece wychowawców dziecko, które nie dotrze do świetlicy. Obowiązkiem dziecka jest zgłosić swoje przyjście do wychowawcy świetlicy.
- Dziecko przychodzące do świetlicy zapisuje się na listę obecności (podchodzi do biurka, podaje nauczycielowi imię, nazwisko oraz klasę), gdy dziecko wychodzi ze świetlicy, odpisuje się: zgłasza imię, nazwisko, klasę oraz podaje z kim idzie do domu.
- Uczeń, od momentu przybycia do świetlicy przebywa pod opieką wychowawców i nie może oddalać się bez ich zgody.
- Dziecko przebywające w świetlicy zobowiązane jest do przestrzegania określonych zasad, dotyczących przede wszystkim: bezpieczeństwa pobytu w świetlicy, kulturalnego zachowania się, podstawowych zasad higieny oraz do poszanowania sprzętu stanowiącego wyposażenie świetlicy.
- Dziecko odbierają rodzice/opiekunowie lub osoby przez nich wskazane w pisemnym upoważnieniu. Osoba odbierająca dziecko zobowiązana jest powiadomić o tym wychowawcę świetlicy.
- W przypadku odbierania dziecka przez osobę nie wskazaną w karcie, dziecko musi posiadać upoważnienie pisemne, czytelnie podpisane przez rodziców, opiekunów.
- Samodzielnie wyjść ze świetlicy może wyłącznie dziecko posiadające pisemną zgodę rodziców/ opiekunów na samodzielny powrót do domu. Zgoda rodzica wyrażona telefonicznie lub przekazana ustnie przez dziecko nie będzie brana pod uwagę przez nauczyciela- wychowawcę świetlicy.
- Każda nowa decyzja rodzica musi być przekazana w formie pisemnej z datą i czytelnym podpisem.
- Rodzice/opiekunowie zobowiązani są do punktualnego odbioru dziecka ze świetlicy szkolnej.
DLA RODZICA I DZIECKA
Dzienny rozkład zajęć
6.00 – 8.30
- zajęcia opiekuńczo wychowawcze, dowóz dzieci do szkoły,
- zajęcia wg indywidualnych potrzeb dzieci: zajęcia dydaktyczne – gry i zabawy integrujące grupę, zabawy tematyczne, gry planszowe, układanki logicznego myślenia, pogadanki, zabawy konstrukcyjne, dyskusje
8.30 – 11.00
- zajęcia czytelniczo-medialne: czytanie prasy dla dzieci, bajek, baśni, opowiadań, wierszy, oglądanie programów i filmów edukacyjnych, korzystanie z programów, komputerowych, zabawy z zastosowaniem dramy,
11.00 – 11.30
- zajęcia rozwijające zainteresowania
- zajęcia porządkowe,
- spożycie posiłku
11.30 – 13.30
- zajęcia rozwijające zainteresowania i zamiłowania uczniów związane z tematyką dnia:
- zajęcia manualne, plastyczne, techniczne (malowanie farbami, rysowanie, kolorowanie, wycinanie, wydzieranie, sklejanie i wyklejanie, modelowanie, origami)
- zajęcia umuzykalniające (zajęcia ruchowe przy muzyce, zabawy taneczne, śpiew, słuchanie różnych gatunków muzyki, bajek muzycznych)
13.30 – 16.00
- zajęcia relaksujące, wyciszające (zabawy wyciszające i relaksujące, zabawy wg indywidualnych potrzeb dzieci, wypoczynek na dywanie, oglądanie filmów i bajek edukacyjnych)
- zajęcia o charakterze korekcyjno-kompensacyjnym, wyrównawczo - dydaktycznym (zajęcia w grupie, ćwiczenia grafomotoryczne, odrabianie prac domowych, karty pracy, gry dydaktyczne)
- zajęcia rekreacyjno – sportowe (gry i zabawy ruchowe na powietrzu, gry zespołowe, wycieczki, spacery)
- zajęcia opiekuńczo – wychowawcze – odwóz dzieci
DLA UCZNIA
Regulamin świetlicy
- Regularnie uczęszczamy do świetlicy przed i po zajęciach lekcyjnych.
- Wszyscy razem bierzemy udział w zajęciach świetlicowych.
- Staramy się mówić półgłosem, bez krzyczenia.
- Szanujemy sprzęt, pomoce i wspólnie dbamy o czystość i porządek:
- szanujemy gry i zabawki oraz sprzęt szkolny,
- oszczędnie gospodarujemy materiałami,
- starannie odrabiamy lekcje i uczymy się samodzielności,
- gry i zabawki, którymi się bawimy, po zabawie sprzątamy na swoje miejsce.
- Szanujemy wszystkich pracowników szkoły, koleżanki i kolegów.
- Stosujemy na co dzień słowa „dzień dobry”, „dziękuję”, „proszę”, „przepraszam”.
- Wychodzimy ze świetlicy tylko za pozwoleniem wychowawcy.
- Dbamy o czystość i estetyczny wygląd pomieszczeń.
- Opiekujemy się młodszymi kolegami i zawsze im pomagamy.
Wspólnie staramy się,
aby świetlica była naszym drugim domem.
Świetlicowe wieści