Sunday, 31.3.2024
Name days: Balbina / Kamila / Kornelia
Idź do strony głównej Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wlkp. w Nowych Skalmierzycach

Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wlkp. w Nowych Skalmierzycach

WYCIECZKA DO POZNANIA

Wersja do wydrukuWyślij znajomemuWersja PDF
     W dniu 2 czerwca 2015 r. uczniowie klasy III a i III c udali się na wycieczkę do Poznania.
     Pierwsze kroki skierowaliśmy do położonego na Białej Górze Ogrodu Zoologicznego Malta. Spacerując i jadąc Kolejką Parkową Maltanką podziwialiśmy egzotyczne zwierzęta i wspaniały przyrodniczy krajobraz.
     Kolejnym punktem wycieczki był poznański Stary Rynek. Warto było zobaczyć wiele zabytkowych, historycznych budynków, pomników oraz zabytkowych fontann. Jednak niewątpliwie największe wrażenie zrobił na nas Ratusz, a także podpatrywanie ,, trykających się " koziołków na wieży. W pobliskich uliczkach zakupiliśmy okolicznościowe pamiątki z wizyty w tym pięknym mieście.
     Potem przeżyliśmy bardzo  pouczającą lekcję historii w podziemiach Kościoła Franciszkanów. To tam obejrzeliśmy Makietę Dawnego Poznania -widowisko, będącemultimedialną ekspozycją historyczną.
     Niezapomnianą podróż po odległych kontynentach, wśród bogatej roślinności różnych stref klimatycznych odbyliśmy zwiedzając Palmiarnię. Wrażenia wzbogacały dźwięki żywych ptaków, szum wody i akwaria pełne egzotycznych ryb.
     Uwieńczeniem i odpoczynkiem po poznańskich atrakcjach był posiłek w  Mc Donald's.
     Pełni wrażeń, trochę zmęczeni piękną, słoneczną pogodą wróciliśmy do Nowych Skalmierzyc.