Saturday, 30.3.2024
Name days: Amelia / Aniela / Leonard
Idź do strony głównej Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wlkp. w Nowych Skalmierzycach

Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wlkp. w Nowych Skalmierzycach

Wycieczka do stolicy Wielkopolski

Wersja do wydrukuWyślij znajomemuWersja PDF

W dniu 1 czerwca br. uczniowie klasy II a i II e udali się na wycieczkę do Poznania. Już w autokarze dopisywał nam dobry humor. Pan pilot wycieczki podczas podróży przekazywał nam ciekawostki dotyczące różnych miejsc na trasie.
            Pobyt w Poznaniu rozpoczęliśmy od obejrzenia spektaklu pt. „Pory roku” w Teatrze Animacji. Była to sztuka autorstwa i reżyserii  Tsubame Kusunoki  z Japonii. Niezwykle precyzyjna animacja została przedstawiona przez aktorów z subtelną i radosną muzyką graną na żywo. Opowieść o zwierzętach i przyrodzie zaskarbiła sobie dużą sympatię wszystkich widzów. Polskie i japońskie inspiracje przeplatały się płynnie dając piękny obraz świata. Spektakl odbywał się niemalże bez słów, a postaci wyczarowane z kolorowych trójkątów mówiły same za siebie.
            Po spektaklu spotkaliśmy się z panem przewodnikiem, który oprowadził nas po Starym Rynku Poznania i jego okolicach. Zobaczyliśmy Zamek Przemyśla wzniesiony na wzgórzu w połowie XIII wieku. Podziwialiśmy Fontanny Apollina, Neptuna, Marsa i Prozerpiny. Widzieliśmy również pręgierz i Studzienkę z Bamberką.
            Punktualnie o godzinie 12 w południe z ciekawością podnieśliśmy głowy w górę i podziwialiśmy trykające się koziołki na poznańskim Ratuszu.
            Kolejnym punktem naszej wycieczki była wizyta w Rogalowym  Muzeum  Poznania. Mogliśmy tam na żywo obejrzeć pokaz o tajemnicach i wypiekach rogali prowadzony przez Rogalowego Mistrza oraz najprawdziwszego Poznaniaka – Wuja Binia. Wysłuchaliśmy legendy o powstaniu rogali. Wspólnie wypiekaliśmy Rogale Świętomarcińskie przy użyciu tradycyjnych narzędzi. Poznaliśmy elementy poznańskiej gwary. Obejrzeliśmy multimedialną prezentację o historii i dumach Poznania. Na zakończenie degustowaliśmy pyszne rogale i otrzymaliśmy certyfikaty czeladnika.
            Nasza wyprawa nie mogła odbyć się bez wizyty w restauracji Mc Donald’s, gdzie zjedliśmy pyszny obiadek w postaci dziecięcego zestawu.
            Pełni wrażeń, radośni i zadowoleni wróciliśmy do domu. Już czekamy na następną wyprawę…