Saturday, 13.4.2024
Name days: Przemysław / Justyna / Ida
Idź do strony głównej Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wlkp. w Nowych Skalmierzycach

Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wlkp. w Nowych Skalmierzycach

Wycieczka do Wrocławia klas II b i II c

Wersja do wydrukuWyślij znajomemuWersja PDF

W dniu 25 maja 2017 r. uczniowie klasy II b i II c wczesnym rankiem udali się na wycieczkę do Wrocławia. Od samego wyjazdu towarzyszyła nam piękna pogoda i dobry humor. Podczas podróży z uwagą słuchaliśmy ciekawostek przekazywanych przez p. przewodnik. Tego dnia nie zapomnieliśmy o codziennym czytaniu. W ,,Karcie czytelnika" odnotujemy dziś wiersze J. Brzechwy ,,ZOO".
     Pierwszym punktem wycieczki była wielka, słodka przygoda w fabryce ,,Słodkie Czary Mary". Jako miłośnicy łakoci obserwowaliśmy produkcję cukierków i lizaków od wyrobienia masy po ukształtowanie słodkości. Własnoręcznie wykonaliśmy lizaki, które pomysłowo zapakowane i pieczołowicie przechowane zawieźliśmy mamom jako prezent z okazji Dnia Matki.
     Pani przewodnik oprowadziła nas po Starym Rynku, gdzie wśród opowieści szukaliśmy ,,wrocławskich" krasnali, podziwialiśmy zabytkowe kamieniczki i ratusz, odpoczywaliśmy przy fontannie. Wiele radości sprawił nam zakup pamiątek w uliczkach Starego Rynku.
     Kolejną atrakcją był pobyt w Afrykarium. To unikalny na skalę światową kompleks przedstawiający różne ekosystemy związane ze środowiskiem wodnym Czarnego Kontynentu. W akwariach i basenach podziwialiśmy unikalne okazy wodnych zwierząt. Zachwyt budziły ogromne żółwie, kolorowe ryby, hipopotamy, płaszczki, rekiny, pingwiny, krokodyle czy zjawiskowe manaty. Każdemu z nich mogliśmy przyjrzeć się z bliska, poznać środowisko ich życia.
     Wizyta w Ogrodzie Zoologicznym to obowiązkowy punkt pobytu we Wrocławiu. Mieliśmy możliwość poznać na własne oczy rzadkie i oryginalne zwierzęta ze wszystkich kontynentów. Podziwialiśmy je na wybiegach zewnętrznych podczas zabaw, odpoczynku czy posiłku. Jedne budziły strach, inne naszą sympatię i podziw.
     Uwieńczeniem naszego pobytu był posiłek w restauracji Mc Donald' s. Pełni wrażeń i bardzo zadowoleni wróciliśmy do Nowych Skalmierzyc, gdzie już z utęsknieniem czekali na nas rodzice.